Iapetos:Αρχική/Νέα/ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΝΕΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ – Υποβολές Επενδυτικών σχεδίων στο 1ο τρίμηνο 2022

ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΝΕΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ – Υποβολές Επενδυτικών σχεδίων στο 1ο τρίμηνο 2022

Published On: 08.12.2021

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ

Ο νέος Αναπτυξιακός  Νόμος που θα τεθεί σε ισχύ στο τέλος Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου 2022, θα δέχεται επενδυτικά σχέδια στα  δεκατρία (13)  θεματικά καθεστώτα, παρέχοντας  αυξημένα ποσοστά ενίσχυσης (επιχορήγηση ή φοροαπαλλαγές) με βάση το νέο χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων. Τα ποσά ενισχύσεων προσεγγίζουν το 70% για τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις.

Επενδυτικά Σχέδια προϋπολογισμού άνω του 1 εκατ.€ θα τίθενται για αξιολόγηση στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ενώ κάτω από το  όριο αυτό η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται από τους μηχανισμούς των Περιφερειών. Για επενδύσεις με προϋπολογισμό μεγαλύτερο των 700.000 € θα υπάρχει υποχρεωτικός έλεγχος από ορκωτό λογιστή.

Θα υπάρχει η δυνατότητα για την αξιοποίηση και άλλων τμημάτων του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού. Αυτό σημαίνει ότι δε θα απαιτείται  χρειάζεται αρχική επένδυση πλέον,  για την ένταξη στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, αλλά θα είναι εφικτή η χρήση τμημάτων του Γ.Α.Κ.  για επιμέρους ενέργειες, όπως π.χ. για εκπαίδευση – κατάρτιση, εξωστρέφεια κ.ά.

Η αξιολόγηση με βάση τα χρονικά διαστήματα που έχουν τεθεί θα γίνεται εντός 60 ημερών. Εφόσον στις 45 ημέρες η Περιφέρεια ή το Υπουργείο δεν έχουν ολοκληρώσει τις ενέργειες που απαιτούνται, αυτόματα η διαδικασία μεταφέρεται σε ορκωτό λογιστή, ο οποίος εντός 15 ημερών, θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει το έργο του.

Ο Έλεγχος των επενδυτικών σχεδίων θα πραγματοποιείται:

  • Διοικητικός έλεγχος στο 25% της επένδυσης (με έλεγχο τιμολογίων) από την Περιφέρεια ή το Υπουργείο αναλόγως τον προϋπολογισμό της επένδυσης
  • Έλεγχος στο 50% ή 65% της επένδυσης από το ορκωτό λογιστή
  • Έλεγχος στην ολοκλήρωση 100% από το ορκωτό

Ο νέος αναπτυξιακός επιφέρει μείωση γραφειοκρατίας, μείωση καθυστερήσεων αξιολόγησης και έγκρισης. Επίσης παρέχει τη δυνατότητα αξιοποίησης και πέραν των οριζόμενων στον Γ.Α.Κ. χωρίς να απαιτείται η υλοποίηση αρχικής επένδυσης.

Η Αττική (Βόρειος και Νότιος Τομέας) εξαιρείται τελείως από τις διατάξεις του νέου αναπτυξιακού νόμου.

Θα υπάρχει αύξηση για όλων των ειδών τις επιχειρήσεις (πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες, μεγάλες) με βάση το νέο χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων. Ιδιαίτερα για τις ΠΜΜΕ θα υπάρχει σημαντική αύξηση ποσοστού ενίσχυσης.

Θα παρέχονται ενισχύσεις (επιχορηγήσεις) για τις ΠΜΜΕ στο 80% του ποσοστού του χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων.

Ενισχύσεις (επιχορηγήσεις) σε ποσοστό 100% του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, θα παρέχονται σε ΠΜΜΕ μόνο στις Περιφέρειες και τους Δήμους που αναφέρονται στο νομοσχέδιο «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης» ήτοι στην Περιφ. Δυτικής Μακεδονίας και τους Δήμους Μεγαλόπολης, Τρίπολης, Γορτυνίας και Οιχαλίας Μεσσηνίας (που εξαρτώνται από την εξόρυξη και χρήση λιγνίτη) και μόνο για το ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ.

Οι μεσαίες και οι μεγάλες επιχειρήσεις θα δικαιούνται μόνο Φοροαπαλλαγές, με εξαίρεση για τη δυνατότητα λήψης επιχορήγησης υπό προϋποθέσεις, για τις Περιφέρειες και τους Δήμους που αναφέρονται στο νομοσχέδιο «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης».

Σε επίπεδο Ομίλων επιχειρήσεων, θα παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης επενδυτικού σχεδίου, σε ΠΜΜΕ του Ομίλου, εφόσον η δραστηριότητα της ΠΜΜΕ δε σχετίζεται με τη δραστηριότητα του Ομίλου.

Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης θα είναι:

150.000€ για τις Πολύ Μικρές και Μικρές Επιχειρήσεις, 250.000 € για μεσαίες επιχειρήσεις και 1.000.000 € για τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τα επενδυτικά σχέδια δύναται να συνδυαστούν και με δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης ως προς την ίδια συμμετοχή. Το όφελος της επιδότησης του επιτοκίου, θα αφαιρείται από το ποσό της επιχορήγησης.

Ο Αναπτυξιακός Νόμος, προβλέπει την εκχώρηση της επιχορήγησης σε τραπεζικό ίδρυμα.

Δεν προβλέπονται προκαταβολές για την έναρξη της επένδυσης μετά την απόφαση έγκρισης, ενώ στο 25% της υλοποίησης της επένδυσης, δύναται να πραγματοποιείται διοικητικός έλεγχος.

Δεν είναι αποδεκτές δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί πριν την υποβολή της πρότασης – επενδυτικού σχεδίου.

Η αξιολόγηση και έγκριση θα πραγματοποιείται σε 60 ημέρες – 45 ημέρες είναι το χρονικό διάστημα που παρέχεται στα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας ή του Υπουργείου για τον έλεγχο και την αξιολόγηση και εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί εντός του χρονικού αυτού διαστήματος, θα αναλαμβάνει ορκωτός λογιστής που εντός 15 ημερών θα κλείνει τη διαδικασία της αξιολόγησης. Ο Ορκωτός λογιστής για τον έλεγχο και την αξιολόγηση θα πληρώνεται από την Πολιτεία, ενώ από  την έγκριση και μετά οι υπηρεσίες του Ορκωτού λογιστή, θα πληρώνονται από τον επενδυτή.

Δεν θα πραγματοποιείται φυσικός έλεγχος στην επένδυση. Μόνο διοικητικός έλεγχος στο 25% και από εκεί και πέρα ο έλεγχος θα πιστοποιείται από τον ορκωτό λογιστή.

Οι επενδυτές θα επιλέγουν ορκωτό λογιστή από τον Πίνακα – Μητρώο του ΕΛΤΕ τον οποίο και θα πληρώνουν για τις υπηρεσίες του, βάση των όσων αναφέρονται και στο τεχνικό εγχειρίδιο παρακολούθησης και υλοποίησης του έργου,  από την έγκριση και μετά.

Θα υπάρχουν τρείς κύκλοι υποβολών σε ετήσια βάση χωρίς να δίνονται παρατάσεις.

Θα υπάρχουν επιμέρους διευκρινίσεις από εμπλεκόμενα Υπουργεία, όπως π.χ. του Υπουργείου Τουρισμού για επενδύσεις σε κορεσμένα σημεία, αναφορικά με ίδρυση νέων ξενοδοχειακών μονάδων.

Στη μεταποίηση δεν θα υπάρχουν εξαιρέσεις.

Δεν θα επιτρέπεται η συμμετοχή ατομικών επιχειρήσεων, ενώ για τα δίκτυα franchise θα είναι εφικτή η συμμετοχή για ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. 3PL – Logistics).

Μοιράσου το

Σχετικά Νέα

ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ

Ενδεικτικό Πελατολόγιο